dinsdag 4 april 2017

Appelpannenkoekjes

Voel me vandaag niet zo ontzettend lekker dus had ik zin in een heerlijk ontbijt. Appelpannenkoekjes!

Recept:
150 gram magere kwark
50 gram meel (ik nam boekweit, maar spelt kan natuurlijk ook, of tarwe)
2 eieren
1 theelepel bakpoeder
kaneel
2 appels

Schil de appels en snijd ze in plakken. Niet te dik want anders duurt het bakken te lang.
Strooi kaneel over de appels. Zo veel als je zelf lekker vindt.

Maak een beslag van de kwark, meel, eieren en bakpoeder. Haal de appelschijven door het beslag en bak ze op een heel laag vuurtje.
Lekker in de boter of olie. Ik wil echter wat vet kwijt, dus ik heb een bakspray gebruikt.

Ik heb de pannenkoekjes bestrooid met wat suiker en cacaopoeder. Ik gebruik geen echte suiker, maar sukrin. Sukrin is een natuurlijke nepsuiker die je lichaam in dezelfde vorm verlaat als dat het binnenkomt. Je spijsverteringskanaal verwerkt dit product niet en het lichaam neemt het product dus niet op. Zelfs in zeer fanatieke kringen wordt dit als een goed product gezien, dus gebruik ik het tegenwoordig steeds meer in plaats van gewone suiker.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten