maandag 20 februari 2017

Jurk Sarah van My Image (S1024)

Gisteren dit jurkje genaaid. De stof kocht ik bij mijn favoriete marktkraam. Een jurk voor uiteindelijk nog geen 4 euro :-). Staat op de markt in Oud Beijerland.
Het is een punta-achtige stof.

Het patroon is dus van My Image en kan je op hun site downloaden. Nu vind ik dat altijd ideaal dus hier ging ik ook lekker mee aan de slag. Helaas....... Je downloadt het patroon, print het en moet het knippen en plakken. So far, so good. Normaal gesproken kan je dan meteen je patroon op maat knippen, maar niet bij My Image, daar moet je het patroon ook nog een keer overtrekken omdat de lijnen van de verschillende patroondelen elkaar overlappen. Nu vind ik die lijnen soms ook nog lastig terug te vinden omdat de lijnen van elke maat precies hetzelfde zijn. Geen verschil in kleur, niets.
Maar goed. Na een behoorlijk tijdje klooien, is het gelukt.

Jurkje wel meteen 9 cm verlengd. Achteraf vind ik dat zelfs nog iets te kort. Viel me wel op dat de maattabel overeenkomt met het patroon. Dat vind ik dan weer wel klasse.

Achteraf had ik de coupenaad iets moeten laten zakken. Voor een volgend exemplaar zullen we maar zeggen. Vanaf de taille zo ongeveer heb ik ook aan beide zijden ingenomen. In totaal op heuphoogte ongeveer 4 cm er af. Dat klopt ook weer met de maattabel. Mijn heupen zijn een maat smaller dan de rest.

Ik ga het patroon nog even aanpassen en dan nog een jurkje van dit patroon maken. Vind hem erg leuk en zit prettig.











2 opmerkingen: