zaterdag 7 januari 2017

Oopsies

Ik had er werkelijk waar nog nooit van gehoord, maar ze bestaan al heel lang. Oopsies. Oorspronkelijk schijnen ze uit Amerika te komen.

Het zijn koolhydraatarme baksels die je kan gebruiken als broodje, als boterham, als toastje en ik bedenk net dat ik er ook maar eens een pizzabodem van ga maken.

Wat gaat er in?

Voor 10 broodjes:

3 eieren
1 theelepel bakpoeder
100 gram roomkaas

Oven voorverwarmen op 150 graden. Boven- en onderwarmte.

Je splitst de eieren. Je slaat de eiwitten stijf.
In een andere kom klop je de eigelen luchtig met het bakpoeder en de roomkaas.

Vervolgens spatel je het eigeel-roomkaas mengsel soepeltjes door de eiwitten heen.
Niet roeren, niet kloppen, heel elegant spatelen. Anders sla je namelijk alle lucht uit de eiwitten.

Vervolgens vorm je 10 hoopjes op een bakplaat. Gewoon een flinke lepel opscheppen.

Zorg wel dat je bakpapier op je bakplaat hebt liggen. Dan krijg je ze er vervolgens makkelijker af.

Ik heb deze van de foto 23 minuten gebakken.

Je kan er ook 1 grote schijf van maken, dan kan je die in stukjes snijden en gebruiken als toastjes. Je moet dan wel wat langer bakken zodat het geheel wat brosser worden.

Je kan er ook tosties mee maken.

En ik bedenk dus net dat ik er van de week een lekkere pizza van ga maken. Dan doe ik meteen Italiaanse kruiden door het eigeelmengsel. Dat zal lekker smaken!

Vandaag dus broodjes hamburger en die waren ook heel lekker! Gewone hamburger, ui en veldsla. Sausje gemaakt van mayonaise en sambal. Super!!!








1 opmerking:

  1. Dit ziet er handig en lekker uit.
    Ik ga deze ook eens proberen.
    Welke roomkaas gebruikte je, Inge ?
    Ik weet niet goed waarnaar te zoeken....de term 'roomkaas' is mij onbekend . Is dat zoiets als Philadelphia ?

    BeantwoordenVerwijderen