zaterdag 10 december 2016

Pizza

Vanavond echt overheerlijke pizza gegeten. Genoten!



Hierbij dan het recept.
Wij eten hier met drie personen van, maar ik kan me voorstellen dat je er ook met 2 personen gelukkig van wordt.

Voor het deeg:
300 gram (spelt)bloem
1 theelepel droge gist
1,5 theelepel zout (ik neem Keltisch zeezout omdat daar ook mineralen in zitten waardoor het gezonder is)
175 ml handwarm water
1 eetlepel olijfolie

Meng alles door elkaar. Goed kneden. Ongeveer 10 minuten. Dan maak je er een mooie bol van en die doe je in een kom. Zet de kom op een warme plek met een theedoek er losjes overheen.
Laat dit een uur staan. Na ongeveer 50 minuten, zet je de oven aan, ongeveer 220 graden.
Na dat uur moet je deeg ongeveer 2 keer zo groot zijn. Je gaat nu het deeg uitrollen, net zo groot als de bakplaat. Leg wel bloem op je aanrecht want anders plakt de deeglap vast aan je werkplek. In eerste instantie zal het steeds teruggaan in de oude vorm, maar gewoon even volhouden, op een gegeven moment blijft het groot.
Vet je bakplaat in, en leg de lap deeg er op.

Vandaag hadden we een pizza met een tomatensaus basis. Ik maak altijd zelf tomatensaus die ik invries en dan hoef ik alleen maar zo'n portie saus te pakken, maar je kan ook goed gezeefde tomatensaus nemen. Niet te veel, want dan wordt je deeg te nat.
Ik heb er daarna 6 plakken salami op gelegd, vervolgens ui en champignons. Gewoon zo veel als je zelf lekker vindt. Ik had dit keer een gewone ui en een lente ui. Hierna snijd ik een bol mozzarella in plakken en leg die er overheen. Ik vind het zelf lekkerder om wat duurdere mozzarella te gebruiken omdat die veel meer smaak heeft.

Hierna strooi ik er Italiaanse kruiden over, zwarte peper en geraspte knoflook.

Ik zet dit 15 minuten in de oven.

Eet smakelijk!!!!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten