maandag 14 november 2016

Bovenkantjes :-)

Hoog tijd voor nieuwe bovenkantjes! Ik had een beetje achterstand in het bloggen, maar dat is bij deze helemaal voorbij.

De eerste breide ik in plaats van naaien. Het patroon is de Drops Merry and Bright. Ik heb hem wel iets langer gemaakt. Het garen is van de Wibra, maar ik zag dat het helaas al niet meer te koop is.



Daarna naaide ik een top. Geen idee meer waar ik de stof heb gekocht, maar ik vind hem mooi.
Het patroon is Schnittreif van Usedom. Ik maakte hem al eerder.


Vervolgens maakte ik Tinus van LMV 2016-6. Het is een heren patroon, maar dat hield me niet tegen :-). Ik was er meteen helemaal weg van. De stof kocht ik bij de Stoffenstunter. Hij zit echt zo lekker!


Vervolgens maakte ik de Aster. Ook van LMV. Deze zit eerlijk gezegd niet fantastisch. Hij komt tegen mijn hals aan en daar heb ik zo'n hekel aan. Misschien dat het bij het dragen iets zakt. Ik heb bij het patroon voor de volgende meteen de hals 1,5 cm verlaagd. 
Ik moest overigens de panden ook 10 cm verlengen en de mouwen 3 cm wijder maken en ik heb ze lang gemaakt. Het origineel is tot net voorbij de elleboog.




Op een rijtje:



1 opmerking:

  1. Vier knappe tops op een rij !
    De usedom spant de kroon.
    Goed te horen dat de Aster minder goed geschikt is voor dames die 'niets tegen de hals willen hebben '. Want ik ben er ook zo eentje ;-)

    BeantwoordenVerwijderen