vrijdag 26 augustus 2016

Pasta schotel met groente en garnalen

Eerder deze week vroeg ik Fei (mijn dochter) wat ze vandaag wilde eten. Ze wist wel dat ze graag spinazie wilde eten. Ik vroeg nog wat ze er bij wilde maar het antwoord was: Verras mij maar.
Zo gezegd zo gedaan.

Kookboeken doorgenomen, inspiratie opgedaan en vervolgens dit recept bedacht.

Nodig voor 3 a 4 personen

500 gram verse spinazie
250 gram kastanjechampignons in 4 stukje gesneden
300 gram grote garnalen, rauw en gepeld
1 grote rode ui, in ringen gesneden
2 a 3 teentjes knoflook, fijn gehakt
1 peper, schoongemaakt en in kleine stukjes
160 gram pasta (maakt niet uit welke soort, ik gebruikte rigate)
100 gram gormas (meer mag natuurlijk altijd, maar omdat het erg vet is, heb ik maar 100 gram gebruikt)

Kook de pasta zoals jezelf wilt.

Bak de kastanjechampignons, ui, knoflook en peper in een beetje olie of bakspray tot ze vrijwel gaar zijn.
Voeg de garnalen toe en bak het geheel nog even kort.
Voeg de spinazie toe en roer totdat de spinazie is geslonken.
Roer de gormas er doorheen.

Geniet!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten