dinsdag 30 augustus 2016

Bananenbrood

Vandaag weer bananenbrood gebakken. We zijn er hier helemaal gek op. Supergezond, geen suiker, geen vet, geen "gewoon" meel.

Ik heb verschillende recepten geprobeerd en er uiteindelijk zelf het beste gekozen uit elk recept.

Je kan natuurlijk nog lekkerder maken met chocolade, met rozijnen, met meer noten, kokos, etc. etc. Maar ik heb er voor gekozen om voor doordeweeks deze versie te maken.

We eten hem wel eens als ontbijt, als gezond tussendoortje voor Fei op school, of  's avonds als we echt heel veel zin in iets lekkers hebben.

Recept voor 1 brood

150 gram amandelmeel
3 bananen
3 dadels zonder pit
2 theelepels bakpoeder
75 gram gemengde noten
3 eieren
snuf zout

Verwarm de oven voor op 175 graden.

Pureer de bananen met de dadels. Ik doe het in de blender, maar kan ook in het bakje van de staafmixer of met een vork.
Klop de eieren er een voor een doorheen.
Spatel amandelmeel met bakpoeder en zout er doorheen.
Maak de noten fijner en spatel ze er doorheen.

Het mengsel mag in een cake-bakblik. Ik bekleed het bakblik met bakpapier, dan komt het bananenbrood er makkelijk uit.

Ik bak in ongeveer 40 minuten het brood klaar.


 
 
 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten