woensdag 23 september 2015

Sorbetto top

Hoogzomer maakte ik een Sorbetto top.

 
Die vond ik zo leuk en prima zitten dat ik er nog drie heb gemaakt. Had ze eerder willen bloggen, maar dat vergat ik even.... Om mijn blog compleet te houden nu alsnog.
 
Het patroon van de Sorbetto top kan je trouwens hier gratis downloaden. 


 
De stofjes van de twee linker tops kocht ik in Den Haag op de Stoffenmarkt. Volgens mij zijn het al vrij oude stofjes. De gebloemde rechtsboven is van BizzKids en kocht ik een tijdje geleden bij een stoffenwinkel in Sint Annaland die nog steeds de oudere BizzKids stoffen verkopen. De stof rechtsonder is een linnen die ik in 2004 in mijn eigen winkel verkocht maar over heb gehouden toen ik de winkel sloot. Heeft even geduurd dus voordat ik iets wist:-).
De top hoort afgewerkt te worden met gewone biasband. Als ik dat doe wordt het alleen niet mooi. Het gaat kiepen. Daarom heb ik bij alle vier de tops elastisch biasband gebruikt. Dat valt wel mooi en heb je tegenwoordig ook in alle mogelijke uitvoeringen. Ik koop het meestal bij Kleurenmix.
 
 

3 opmerkingen:

  1. Heel leuk!! Linksboven en rechtsonder vind ik de mooiste :D Patroontje ligt hier ook uitgeprint maar 't is er deze zomer niet van gekomen. Zeker voor de volgende!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij stond ook op mijn lijst, maar het is er niet van gekomen! Misschien volgend voorjaar! Jij hebt er in ieder geval een leuke serie van gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen