zondag 23 augustus 2015

Lady Skater Dress

Van de week werd er gesproken over de Lady Skater Dress. Vond het meteen een hele leuke jurk. Hij is hier te koop. Het patroon dus gedownload, geknipt en geplakt.
Omdat ik eigenlijk net niet in de grootste maat paste heb ik naadtoeslag geknipt terwijl dat eigenlijk al in het patroon zit. Ook vond ik de jurk bij veel dames erg kort vallen en omdat ik 178 cm ben heb ik het patroon 10 cm verlengd. De zijnaden van het bovenstuk heb ik minder getailleerd, omdat ik nu eenmaal minder getailleerd ben.

De stof heb ik gekocht op het Stoffencircus in Bergen op Zoom.

 
Volgens het patroon moet het passen uit 230 cm stof van 150 cm breed.
Dat red ik dus niet. Als ik er stof voor ga kopen doe ik er goed aan om 3 meter te nemen.

 
Vandaag voor het eerst geknipt met magneetjes op de schaar. Echt erg handig!


Het halsboord (elk boordje wat ik maak) snijd ik altijd. Werkt zo prettig.

 
En toen dus onder de locker. De hele jurk is gelockt, behalve de zomen.

 
En toen was hij klaar op de zomen na. Dacht ik dan......

 
Bij het passen bleek meteen dat de jurk te breed is op mijn schouders terwijl ik juist verhoudingsgewijs brede schouders heb. Ook is het bovenstuk van de jurk te lang. Wat me eigenlijk nooit overkomt, was nu dus gebeurd..... het boordje lubberde.
Kortom, nieuwe actie en de volgende keer geen naadwaarde meer aanknippen.
Ik heb hoedenelastiek geregen door het halsboord. Dat zit nu goed. Ik heb het bovenstuk iets ingekort. De schouder heb ik smaller gemaakt.
 
 

 
Het was een echte soepjurk geworden.

 
Bij het naaien van de zomen ging het wederom mis. Nog nooit zo'n lelijke zoom genaaid. Zoom er weer uit en nieuwe zoom er weer in. Gelukkig nu wel goed.
 
Uiteindelijk is dit het resultaat. Ik ben er blij mee al vind ik de stof wel een beetje flutserig uitpakken. Maar ach, kan wel voor een keertje.


1 opmerking: