donderdag 5 februari 2015

Farbenmix Jackie



Vandaag een jasje afgemaakt. Het heet Jackie en is van Farbenmix.
Een mooi model. Ik tekende en knipt het in december en legde het aan de kant. Halverwege januari kwam ik weer een stuk verder, maar steeds legde ik het weer aan de kant. Vanavond even doorgepakt en nu is het jasje af!

Erg blij mee. Lekker model, vind het mooi staan en het zit lekker



Het begon er eigenlijk mee dat mijn mouwen niet paste toen ik ze in elkaar had gezet. Beetje bozig op mezelf. Wel de bovenwijdte gemeten op het patroon om te kijken of het de goede maat was en weer de omvang van de mouwen vergeten. Toen rode stof gekocht om dan maar nieuwe mouwen te maken, maar ja, had er niet veel zin meer in. In januari gezond gaan eten en nu pas ik de mouwen dus wel:-). Toch maar de mouwen er in gezet die ik al had bedacht.

Toen ging ik het paspel stikken (dat zijn die rode lijnen in het voorpand en achterpand). Dat lukte niet. Bleek ik iets verkeerd te doen met mijn naaimachine. Ook weer opgelost.



Nu dus het jasje. Ik vind het leuk dat je het op verschillende manieren kunt dragen.



























1 opmerking:

  1. Wat een mooi jasje!Een prachtige stof, en fijn dat het toch gelukt is.

    BeantwoordenVerwijderen