dinsdag 11 november 2014

Slip oftewel de onderbroek:-)

Zeker 10 jaar geleden heb ik eens tijdens een workshop een slip genaaid. Daarna nooit meer. Nu zag ik van de week ergens een foto van een slip van iemand en toen kreeg ik de geest. Dat wilde ik ook wel weer.
Eerst een patroon opgezocht in de Ottobre 2009/5. Vervolgens deze slip gemaakt van een effen, katoenen, witte stof. Dat was het proefmodel. Helaas was de voorkant te laag en de achterkant te hoog. Meteen het patroon aangepast en toen dit exemplaar genaaid van een zachte, licht grijze tricot. Eigenlijk wilde ik afwerken met picot elastiek, maar dat kan ik hier echt niet kopen en dit omvouwelastiek had ik toch nog liggen. Toen nog een bloemetje er op met een knoopje, dan zie ik tenminste wat de voorkant is, als het nog erg schemerig is bij het aankleden.
Ik ben alleen nog niet tevreden over het naadje aan het kruis aan de voorkant. Volgens de Ottobre moet ik de slip in elkaar kunnen zetten op zo'n manier dat je geen naadje ziet, maar hoe ik ook vouw, keer en moeilijk doe, dat lukt dus niet.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten