zondag 21 september 2014

Een poncho voor mezelf

Ik kwam er tot mijn grote verbazing opeens achter dat ik geen poncho had! Dat kon natuurlijk niet.......


Tijdje nagedacht wat ik er nu voor eentje wilde. Ik wilde graag een poncho die ik het hele jaar door kan dragen. Zo voor als het een beetje fris was, over een spijkerjack als het buiten te koud is voor alleen een jack en eventueel s' winters ook binnen.
Ik wilde een unieke poncho. Eentje die niemand heeft. En hij moest zacht zijn en in fijne kleuren.
Uiteindelijk gekozen voor het garen van Drops, Baby Merino. Heel mooi, zacht garen. Helaas had ik ook nog kleuren nodig die ze bij Drops niet hebben, dus heb ik er nog wat garen van Katia bijgezocht, ook Baby Marino.


De poncho ben ik begonnen met een gewone basis, zonder fratsen.



Na 5 bolletjes blauwe Baby Merino ben ik overgestapt op elke toer een andere kleur en andere steek.
Ook heb ik nog een zilverdraad toegevoegd, een sierbandje en helemaal aan de rand heb ik aan elk golfje een kraal vast gemaakt.

Nu is het helemaal een Inge-poncho en ik ben er erg blij mee!




 






3 opmerkingen: