dinsdag 12 november 2013

De sjaals voor Ed en nieuwe plannen

Ed wilde graag een sjaal die past bij zijn nieuwe winterjas.



Maar Ed moet de sjaal ook naar zakelijke relaties. Dat werd dus een degelijke kleur:-). Maar Ed vraagt me al jaren om een rode sjaal. Lekker aan de slag gegaan en nu dus twee sjaals.

De zakelijke sjaal is gemaakt van garen van Drops Eskimo. Ik heb de sjaal gemaakt op een breiplank. Ooit, toen ik een jaar of 8 was ook eens mee gewerkt, maar dat was ik toch wel zo'n beetje vergeten:-). Nu dus weer lekker aan de slag met filmpjes op Youtube.. 
'
De rode sjaal is gehaakt van heel dik garen van de Action. Gewoon op dikke pennen, ribbels gebreid.

Ed is er blij mee!





Vandaag kwam er ook garen binnen voor twee nieuwe omslagdoeken. Weet nog niet of ik ze voor mezelf maak of ga verkopen.

De eerste omslagdoek is geinspireerd op een omslagdoek van de televisieserie Van Candleford to Larkrise.


De moeder van de hoofdpersoon draagt deze doek heel vaak. Ik heb er garen voor gekocht van Drops en het heet Alaska. 100% wol, lekker zacht en niet kriebelend.





Ook heb ik garen besteld van Drops om een "kanten" omslagdoek van te maken. De kleur is koraal. Zo lekker mooi zacht en fijn garen.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten