donderdag 2 mei 2013

Een rok en een t-shirt

Op verzoek van iemand maakte ik haar geliefde panterrok na. Ik zag pas net dat de foto's niet geweldig zijn, maar helaas, de rok zit al ingepakt in een doos en ik ga hem niet meer uitpakken:-).
Ik heb heel simpel de rokdelen overgetrokken op patroonpapier. Per kant zit er 1 ruimer middenstuk en 4 zijstukken. De panden zijn smal van boven en lopen breed uit. Het is dus echt een draairok geworden:-). Het was alles bij alles nog best een klus omdat zo ongeveer alles misging wat maar mis kon gaan. Maar het eindresultaat mag er volgens mij zijn! Toevallig pas ik de rok zelf ook en beide exemplaren staan mij ook goed, dus ik denk dat ik er voor mezelf ook nog eentje ga maken.






De hele dag had ik al zin om iets voor mezelf te naaien. Uiteindelijk werd het vanavond allemaal wat laat, maar ik kreeg toch nog de geest. Wel een snel patroon, wat ik getekend had en van de week al drie keer had gemaakt, maar ik vind het toch een mooi shirt gehouden!

1 opmerking:

  1. Dat zijn weer mooie creaties geworden vind ook de stoffen van het shirt en de rok erg mooi. Hier ga jij en je vriendin veel plezier van hebben. Leuk dat je de rok zelf ook past ben benieuwd hoor naar de volgende.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen