woensdag 31 oktober 2012

Naaimarathon, deel 2, 3 en 4

Zo. Vandaag zit er weer bijna op. Vanmiddag keek ik even rond in mijn lappenkast en kwam weer zo veel tegen en opeens wist ik wat ik wilde maken van de sneeuwmannendeken. Fei kon nog wel een lekkere wintertrui gebruiken! Zo maar, een grappige, een leuke. In 2007 had ik er al eens een jurkje van genaaid, maar had maar 1 deken nodig en toen 2 gekocht.



Basispatroon uit de kast gehaald, klein beetje veranderd, geknipt en gelockt. Twintig minuten later was hij in elkaar. Helaas. Toen Fei hem aantrok was hij veel te smal. De fleece bleek echt voor geen centimeter mee te geven. Bovenarm zat ook wat strak.
Even balen, in de hoek gegooid en gaan lunchen bij de Hema. Eenmaal thuis kreeg ik het idee om langs de zijnaden en mouwen de naden open te knippen. Strook fleece van een andere deken knippen en die er in zetten. Knippen, knippen en locken en toen zat de trui weer in elkaar en past ook nog!

De zomen en hals afgewerkt met de hand. Bolletje wol, naald, even doorzetten en toen was de trui weer klaar!

Fei vindt hem erg lekker zitten maar nu even niet mee op de foto.




Verder heb ik vandaag een echte herfstset gemaakt. Beide kledingstukken zijn van een simpel basismodel. Fei vindt dit nog altijd het lekkerste zitten en het mooiste. Aan de achterkant van de broek had ik een gouden klavertje vier gemaakt zodat Fei kan zien wat de achterkant is. Ze vindt het helemaal geweldig:-).
De stof van de top is helaas een beetje te dun voor de winter, maar misschien met een t-shirt er onder.
De stof van de broek heb ik volgens mij nog uit mijn eigen winkel. Kan je na gaan hoe lang die al ligt. Ik hield in de lengte ook geen 2 centimeter over.


Voortaan zal ik eerst strijken voordat ik foto's maak:-).











2 opmerkingen:

  1. Ha Inge, geweldig toch wat je steeds maakt voor je kinderen. Volgens mij zag ik Fei vandaag lopen met deze broek aan, klopt ?
    leuk printje op het shirt !

    crea-se lekker verder deze week, je bent goed op dreef !
    Petra 't Hoen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke winterse trui,en goed opgelost zo,het rode ertussen geeft het net wat meer uitstraling! Het onderste setje ziet er ook super uit!!

    BeantwoordenVerwijderen